Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας προετοιμάζεται για την υποβολή πρότασης στο «Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση (Ε.Τ.Π.)» με στόχο τη διαμόρφωση και εφαρμογή στρατηγικής για την απασχόληση των εργαζομένων που έχασαν τη δουλειά τους από επιχειρήσεις που σχετίζονται με τον κλάδο της ενέργειας όπως π.χ. εργαζόμενοι σε εργολάβους, προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, σε ανασκαφικές εργασίες στο πλαίσιο εξορυκτικών δραστηριοτήτων κλπ.

Με σκοπό τη διάχυση της προσπάθειάς μας και την αναλυτική ενημέρωση για τους στόχους και το περιεχόμενο της προετοιμαζόμενης πρότασης για υποβολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης σας προσκαλεί σε Συνέντευξη Τύπου, τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015 και ώρα 13:30 μ.μ., στην Αίθουσα Μέγας Αλέξανδρος του 2ου ορόφου του κτιρίου της Περιφέρειας, στη ΖΕΠ Κοζάνης.

Συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξάνθο είχε την Πέμπτη 11 Μαρτίου 2015 ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας - Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής Σταύρος Γιαννακίδης, στο πλαίσιο των ενεργειών της περιφερειακής αρχής για την άμεση στελέχωση των νοσοκομείων της Δυτικής Μακεδονίας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας, αφού ευχήθηκε στον υπουργό καλή δύναμη στο δύσκολο έργο που έχει αναλάβει, τον ενημέρωσε λεπτομερώς για την τρέχουσα κατάσταση στα νοσοκομεία της περιοχής, τα οποία αντιμετωπίζουν ανά πάσα στιγμή ακόμα και το ενδεχόμενο κλεισίματός τους και ζήτησε να ληφθούν μέτρα, με άμεση προτεραιότητα την προκήρυξη θέσεων ιατρικού προσωπικού.

Ο κ. Γιαννακίδης κατέθεσε στον υπουργό τις προτάσεις που προέκυψαν μετά από τις συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους και στις τέσσερις περιφερειακές ενότητες, αλλά και τα κίνητρα, τα οποία με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Θ. Καρυπίδη, διατίθεται να προσφέρει η Περιφέρεια για να προσελκύσει γιατρούς που θα καλύψουν τις θέσεις. Μεταξύ άλλων, πρότεινε αλλαγές σε θεσμικά ζητήματα που μπορούν να υιοθετηθούν άμεσα, όπως η κατάργηση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ) που αφορά στη Σύναψη Συμβάσεων μεταξύ Νοσοκομείων και Ιδιωτών Ιατρών και η κατάργηση του 9% στα Νοσοκομεία.

Ο υπουργός από την πλευρά του ευχαρίστησε τον κ. Γιαννακίδη για την άρτια ενημέρωση και την τεκμηρίωση των προτάσεων και δήλωσε πως τους προσεχείς μήνες θα γίνει προκήρυξη 1000 θέσεων γιατρών, ενώ θα προχωρήσουν οι επιμέρους προτάσεις για τη δημιουργία κινήτρων για την κάλυψη κενών θέσεων στα νοσοκομεία σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα μέρη (κάλυψη κενών από στρατιωτικούς γιατρούς σε συνεργασία με ΥΕΘΑ, παραχώρηση διαμερισμάτων άλλων φορέων για τη στέγαση των γιατρών κλπ.).

Οι συναντήσεις και οι ενέργειες θα συνεχιστούν σε όλα τα επίπεδα και με κάθε δυνατό τρόπο, προκειμένου οι πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας να έχουν τις υπηρεσίες υγείας που τους αξίζουν.

synanthsh giannakidh me ksantho1

synanthsh giannakidh me ksantho2

Εργαστήριο επιχειρησιακού σχεδιασμού για το σεισμό πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015 από την Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με τον ΟΑΣΠ,  στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Στόχος του εργαστηρίου είναι ο συντονισμός των δυνάμεων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης μετά από σεισμό και η άμεση απόκριση του μηχανισμού. Στις εργασίες συμμετείχαν στελέχη του ΟΑΣΠ, οι εμπλεκόμενοι φορείς Πολιτικής Προστασίας και οι Δήμοι της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Χαιρετίζοντας τις εργασίες, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης αναφέρθηκε στην ετοιμότητα των επιχειρησιακών παραγόντων και των εμπλεκόμενων φορέων και διαβεβαίωσε ότι από πλευράς τεχνικών υπηρεσιών  γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τον έλεγχο των κτιρίων, δίνοντας έμφαση στον τομέα της πρόληψης.

Απο την πλευρά του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος σε θέματα πολιτικής προστασίας Ηλίας Κάτανας επισήμανε την ύψιστη προτεραιότητα που έχει ο προσεισμικός έλεγχος και η θωράκιση της Περιφέρειας, λόγω και του σεισμικού της παρελθόντος και πρόσθεσε ότι όλες οι συσκέψεις που γίνονται με τις ομάδες εργασίας συμβάλουν στη μέγιστη επιχειρησιακή ετοιμότητα και τον ορθότερο επιχειρησιακό προγραμματισμό και σχεδιασμό.

ergasthrio epixeirhsiakou sxediasmou gia seismo1

ergasthrio epixeirhsiakou sxediasmou gia seismo2

ergasthrio epixeirhsiakou sxediasmou gia seismo3

ergasthrio epixeirhsiakou sxediasmou gia seismo4

ergasthrio epixeirhsiakou sxediasmou gia seismo5

ergasthrio epixeirhsiakou sxediasmou gia seismo6

ergasthrio epixeirhsiakou sxediasmou gia seismo7

ergasthrio epixeirhsiakou sxediasmou gia seismo8

 

Διεξοδική και αναλυτική συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11/03/2015 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Π.Ε. Κοζάνης παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Κοζάνης κ. Πλακεντά, της Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης – Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου κ. Κούσκουρα, του Εντεταλμένου Συμβούλου Εμπορίου και Λαϊκών Αγορών κ. Καλαϊτζόπουλου και των τεσσάρων προέδρων των επιμελητηρίων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, Κοζάνης κ. Κυριακίδη, Καστοριάς κ. Καραταγλίδη , Φλώρινας κ. Σαπαλίδη και Γρεβενών κ. Ράμμου.

Αντικείμενο της συνάντησης υπήρξε ο σχεδιασμός δράσεων και ενεργειών προώθησης της εξωστρέφειας των τοπικών επιχειρήσεων με έμφαση στον καθορισμό κοινής εκθεσιακής πολιτικής. Κατατέθηκαν σημαντικές και ενδιαφέρουσες προτάσεις και συμφωνήθηκε να υπάρξει και νέος κύκλος επαφών για την περαιτέρω εξειδίκευση των επόμενων βημάτων. Παράλληλα αποφασίστηκε σε πρώτη φάση η οργανωμένη παρουσία επιχειρήσεων της περιφέρειας, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων και ποτών, σε μία έκθεση ανεπτυγμένων αγορών στην έκθεση Anuga 2015 της Κολωνίας 10-14 Οκτωβρίου και σε μία έκθεση αναπτυσσόμενων αγορών  στην έκθεση Foodex Saudi 2015 στη Jeddah της Σαουδικής Αραβίας 17-20 Νοεμβρίου.

Η Περιφέρεια θα αναλάβει μέρος της χρηματοδότησης και το γενικό συντονισμό των ανωτέρω εκθέσεων και τα τέσσερα επιμελητήρια θα αναλάβουν την ενημέρωση των μελών τους και την οργάνωση και διεκπεραίωση των επιμέρους θεμάτων για την άρτια διεξαγωγή των αποστολών. Για το σκοπό αυτό στο αμέσως προσεχές διάστημα του μηνός Μαρτίου θα ακολουθήσουν προσκλήσεις ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή των τοπικών επιχειρήσεων, συμμετοχή που θα καθορίσει και τις επόμενες ενέργειες των εμπλεκόμενων φορέων.   

Στο συνέδριο προετοιμασίας του ετήσιου τακτικού συνεδρίου της ΚΕΔΕ παρευρέθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Γρεβενών Ευάγγελος Σημανδράκος, εκπροσωπώντας την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και τον Περιφερειάρχη Θόδωρο Καρυπίδη. Ο κ. Σημανδράκος κατά τη διάρκεια της θεματικής για την αγροτική πολιτική κατέθεσε προτάσεις που αφορούν στην αναδιάρθρωση του πρωτογενούς τομέα, στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και στην διεύρυνση των συνεργασιών μεταξύ των δύο βαθμών της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το προσυνέδριο πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα στις 11-03, στο ξενοδοχείο Du Lac.

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Γρεβενών

Η διοικητική μεταβολή στην περιφερειακή και τοπική διάρθρωση της αυτοδιοίκησης και η σύσταση των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων που θεσμοθετήθηκε με το πρόγραμμα «Καλλικράτης», προκάλεσε σημαντική αλλαγή σε μια σειρά μεταβλητών που σχετίζονται με την αναπτυξιακή διαδικασία στην περιφέρεια.

Είναι αλήθεια πως η υιοθέτηση ενός αποτελεσματικού διοικητικού συστήματος παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα που αφορούν στην επιτόπια και άμεση γνώση των προβλημάτων, στην ταχύτερη λήψη αποφάσεων και κυρίως στην εδραίωση καλών σχέσεων μεταξύ πολίτη και Πολιτείας. Ο ρόλος της διοικητικής περιφέρειας ως συνδετικής χωρικής μονάδας μεταξύ δήμου και κεντρικής κυβέρνησης συμβάλλει στον καλύτερο προγραμματισμό των μεγάλων αναπτυξιακών έργων και στην ορθολογική οργάνωση της εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στην εφαρμογή κλαδικών επενδυτικών σχεδίων, προωθώντας παράλληλα μορφές αυτοδύναμης και βιώσιμης ανάπτυξης.

Όμως παρόλο που ο Καλλικράτης σχεδιάστηκε, με στόχο να αποτελέσει μια δημιουργική απάντηση στην πολύπλευρη κρίση που αντιμετώπιζε η χώρα, η πενταετής εφαρμογή του προγράμματος ανέδειξε μια σειρά νέων προβλημάτων που σχετίζονται κυρίως α) με την έλλειψη οικονομικών πόρων αλλά και β) τη δυσκολία συντονισμού στο σχεδιασμό και την εφαρμογή των περιφερειακών πολιτικών.

Ενώ οι δήμοι επιφορτίστηκαν με μια σειρά νέων αρμοδιοτήτων, οι θεσμοθετημένοι από το κράτος πόροι, κατά την τελευταία τετραετία, έχουν μειωθεί δραματικά με το ύψος της μείωσης να αγγίζει στο 65%. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την καθυστέρηση της έναρξης της πέμπτης προγραμματικής περιόδου (2014-2020) εκτιμάται ότι θα συρρικνώσει ακόμη περισσότερο τις κοινωνικές παροχές και θα περιορίσει στο ελάχιστο τα αναγκαία έργα υποδομής.

Ήδη για φέτος η χρηματοδότηση των δήμων είναι μειωμένη περίπου κατά 130 εκατομμύρια ευρώ (2,78 δις το 2014, 2,6 δις για το 2015), ενώ η μείωση της χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε σχέση με το 2009, σύμφωνα με στοιχεία της ΚΕΔΕ, φτάνει το 90%, όταν η χρηματοδότηση τότε άγγιζε το 1 δις. Ευρώ.

Σ’ αυτό το οικονομικό περιβάλλον το τρέχον ΕΣΠΑ, όπως κι αυτό που ακολουθεί, είναι πλέον τα μοναδικά χρηματοδοτικά εργαλεία. Τα περισσότερα όμως κονδύλια του νέου ΣΕΣ είναι δεσμευμένα για μεγάλα έργα. Κατά συνέπεια θα πρέπει να γίνει μια άριστη, και ταχύτατη συντονιστικά, ποιοτική προετοιμασία για την κατάρτιση μελετών προκειμένου να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό η υλοποίηση των σχεδιαζόμενων έργων.

Επειδή τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν οφείλουν να εναρμονίζονται με τις ευρωπαϊκές και εθνικές προτεραιότητες του νέου ΕΣΠΑ επιβάλλεται να εστιάσουμε στους θεματικούς στόχους του τελευταίου λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες μόχλευσης κεφαλαίων από τον ιδιωτικό τομέα.

Προκειμένου λοιπόν να πετύχουμε έναν άριστο συντονισμό, απαιτείται η συνεργασία μεταξύ των δύο βαθμών τοπικής αυτοδιοίκησης η οποία θα βασίζεται στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας, εμπειρίας και εργαλείων. Κάτι τέτοιο με τη σειρά του θα οδηγήσει στη βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού με αποτέλεσμα να επιτευχθεί ένας στρατηγικός σχεδιασμός που θα οδηγήσει στην εφαρμογή συνεκτικών και βιώσιμων αναπτυξιακών πολιτικών.

Ακόμη, σε ευθεία εναρμόνιση με τις θεματικές προτεραιότητες για την πολιτική συνοχής έτσι όπως αυτές καταγράφηκαν στην Ατζέντα για την Ευρώπη του 2020 (έξυπνη ανάπτυξη- βιώσιμη ανάπτυξη- ανάπτυξη χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς) οφείλουμε να συμβάλουμε με το σχεδιασμό μας, καθώς και τη στενότερη συνεργασία, στην προώθηση των εθνικών στόχων που απορρέουν από το παραπάνω πλαίσιο όπως:

στην αύξηση της απασχόλησης,

στην καταπολέμηση της φτώχειας,

στην προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση ενέργειας,

στην προώθηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όπως και

στην περαιτέρω επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία τα οφέλη της οποίας θα διαχυθούν στον επιχειρηματικό κόσμο και τη νεολαία.

Έχει καταστεί πλέον αντιληπτό πως τα τοπικά προβλήματα πολλές φορές σχετίζονται και επικοινωνούν με τα εθνικά ή τα διεθνή. Στο μέτρο αυτό οι αυτοδιοικητικές δομές δεν επαρκούν για την αντιμετώπισή τους. Παράλληλα η οικονομική κρίση έχει αναδείξει σειρά προβλημάτων ενώ στέρησε πόρους και μέσα για την επίλυσή τους. Λόγω αδυναμίας μείωσης των ανελαστικών δαπανών, η τοπική αυτοδιοίκηση βρέθηκε πολλές φορές αντιμέτωπη με τη δυσάρεστη κατάσταση να αποφασίσει την περικοπή πόρων από κοινωνικές παροχές, και μάλιστα σε μια εποχή κατά την οποία οι πιο αδύναμοι πολίτες ήταν εκείνοι που την είχαν και την έχουν περισσότερο ανάγκη να τους στηρίξει.

Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση έχει το πλεονέκτημα της προσέγγισης των τοπικών προβλημάτων σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Αυτό βοηθά στο να αποτελέσει έναν συντονιστικό μηχανισμό μεταξύ των συγγενών δήμων έτσι ώστε να διευκολύνει τα επιμέρους αναπτυξιακά σχέδια να εναρμονιστούν με τις γενικότερες αναπτυξιακές προοπτικές της εκάστοτε Περιφέρειας οι οποίες με σειρά τους εναρμονίζονται με τις εθνικές πολιτικές.

Τα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη έχουν συγκροτήσει ισχυρές περιφερειακές δομές με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και την αποσυμφόρηση των κεντρικών δημοσίων υπηρεσιών. Στο πλαίσιο λοιπόν μιας νέας συνεργασίας μεταξύ των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης, θα πρέπει να ρυθμιστούν οι εκατέρωθεν σχέσεις κατά τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην αλληλοεπικαλύπτονται οι αρμοδιότητες αφενός, αλλά και οι ρόλοι των δύο επιπέδων αυτοδιοίκησης να είναι ξεκάθαροι. Αυτό θα συμβάλει με τη σειρά του στην περαιτέρω διοικητική χειραφέτηση της αυτοδιοίκησης αλλά και στον επιμερισμό της κοινωνικής ευθύνης.

Είναι αλήθεια πως η αποτελεσματική διαχείριση των νέων αρμοδιοτήτων έδειξε πως απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και ισχυρή πολιτική υποστήριξη. Κατά συνέπεια η συνεργασία μπορεί να περιλαμβάνει την παροχή τεχνικής υποστήριξης, τη μεταφορά τεχνογνωσίας, την κοινή πρόσβαση σε δεδομένα και πληροφορίες, πράγμα που θα μειώσει περαιτέρω το κόστος διαχείρισης και τη γραφειοκρατία, ενώ θα αυξήσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη και τις επιχειρήσεις. Τέλος θα πρέπει να δούμε το ζήτημα της σύμπραξης για την αντιμετώπιση μακροπρόθεσμων προκλήσεων όπως είναι η ανεργία ή η περιβαλλοντική υποβάθμιση.

Στο πλαίσιο αυτό ως Περιφερειακή Αρχή, χαιρετίζουμε κάθε πρόταση που αφορά την περαιτέρω ουσιαστική συνεργασία με τον πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης και είμαστε πρόθυμοι να συμβάλλουμε στην κατάρτιση ενός πλαισίου, το οποίο θα μπορούσε να λάβει τη μορφή ενός εξειδικευμένου κειμένου προτάσεων στο οποίο θα αναφέρονται συγκεκριμένοι τομείς συνεργασίας καθώς και θα αναλύονται οι τρόποι της συνεργασίας αυτής.

Οφείλουμε ακόμη να επισημάνουμε πως ενώ ενίοτε το θεσμικό πλαίσιο επαρκεί, πολλές φορές ο τρόπος λειτουργίας των αυτοδιοικητικών δομών δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαμε και χωρίς να είμαστε αναγκασμένοι, να προχωρήσουμε εθελοντικά στην εκπόνηση ενός πιλοτικού προγράμματος βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών (ακόμη και στα πλαίσια ή με τη συνεργασία του Συμπαραστάτη των Δήμων ή των Περιφερειών). Ως παράδειγμα αναφέρω την τοπική αυτοδιοίκηση της Δανίας η οποία εφάρμοσε ένα τέτοιο πρόγραμμα πριν εφτά χρόνια σε συνεργασία με του πολίτες- χρήστες των υπηρεσιών. Το αποτέλεσμα ήταν να εκπονούνται ετήσιες μελέτες οι οποίες συνέβαλαν αφενός στην καλυτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αφετέρου κατέδειξαν πως δεν υπάρχει απόδειξη ότι η ικανοποίηση του χρήστη συνδέεται με το ύψος των διαθέσιμων πόρων.

Και αυτός ήταν και ο λόγος που οι μελέτες αυτές χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης μεταξύ των τοπικών αρχών. Δείχνουν ότι μπορεί να βελτιωθεί η ικανοποίηση των χρηστών χωρίς να δαπανηθούν περισσότερα χρήματα, απλά κάνοντας τα πράγματα με το σωστό τρόπο. Και αποδεικνύεται ότι η αποτυχία ενός φορέα να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των χρηστών οδηγεί στη λήψη μέτρων που βελτιώνουν το βαθμό ικανοποίησης όπως αυτός παρουσιάζεται στην ερευνητική μελέτη του επόμενου έτους καθιστώντας σαφές ότι οι φορείς προβαίνουν σε διορθωτικά μέτρα όταν μειώνεται η ικανοποίηση των χρηστών.

Τέλος μπορούμε να κάνουμε χρήση των νέων τεχνολογιών προκειμένου να ενισχύσουμε τη διαφάνεια και να μειώσουμε περαιτέρω το κόστος και τις δαπάνες. Για παράδειγμα στη Σλοβακία από το 2011 κατέστη υποχρεωτική η διαδικασία ηλεκτρονικών δημοπρασιών για προμήθειες αγαθών ή υπηρεσιών στους Δήμους. Σήμερα τα αποτελέσματα έδειξαν πως πέρα από το χρόνο, μειώθηκε και το κόστος στις προμήθειες του δημοσίου τομέα πάνω από 50%.

Ακόμη, στο σκέλος των διαγωνισμών, πρέπει να ζητήσουμε ως τοπική αυτοδιοίκηση την ταχύτερη απονομή της δικαιοσύνης σε περιπτώσεις ενστάσεων κτλ. διότι λιμνάζουν στα δικαστήρια υποθέσεις οι οποίες κοστίζουν αφενός, αφετέρου όταν τελεσιδικήσουν ο προγραμματισμός του έργου υπάρχει περίπτωση, είτε να έχει καταστεί παρωχημένος είτε το κόστος του να έχει ξεφύγει από τον προϋπολογισμό.

Κλείνοντας, χαιρετίζουμε την πρόταση που κατατέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Ξάνθη για δημιουργία πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με αντικείμενο την ανάσχεση της ανθρωπιστικής και κοινωνικής κρίσης και την επανεκκίνηση των οικονομιών, και την οποία θέτει σε δημόσιο διάλογο η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας. Η εκπόνηση του εν λόγω προγράμματος μπορεί να εναρμονιστεί με την υπ. αρ. 41179 Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου του 2014 σχετικά με το περιεχόμενο, τη δομή και τον τρόπο υποβολής των πενταετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των ΟΤΑ πρώτου βαθμού για τη δημοτική περίοδο 2014-2019, αποτελώντας μια ολοκληρωμένη μέθοδο προσέγγισης της τοπικής αναπτυξιακής πολιτικής.

Επίσης χαιρετίζουμε το πάγιο αίτημα της ΚΕΔΕ για αύξηση του μεριδίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με προτεραιότητα να δοθούν οι επιπλέον πόροι σε μικρούς και ορεινούς δήμους που δεν διαθέτουν διαχειριστική επάρκεια. Κάτι τέτοιο είναι άκρως απαραίτητο, ιδιαίτερα για την ενδογενή μορφή της ανάπτυξης στην οποία οφείλουν να επικεντρωθούν οι μικροί και ορεινοί δήμοι, μιας και τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα σε σχέση με τις γεωγραφικές τους ιδιαιτερότητες είναι το μοναδικό αναπτυξιακό όπλο που έχουν αυτή τη στιγμή στη διάθεσή τους.

Τέλος δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε με το αίτημα για τη μείωση των επιτοκίων δανεισμού των Δήμων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στο ύψος του επιτοκίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, εφόσον κάτι τέτοιο είναι εφικτό και δεν προσκρούει στους κανόνες δανεισμού που επιβάλλονται με το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής στο οποίο βρίσκεται η χώρα μας. Επίσης να τονίσουμε πως για όσες υπηρεσίες είναι εφικτό, και υπό προϋποθέσεις, επιβάλλεται να εξετάσουμε τις Συμπράξεις μεταξύ Ιδιωτικού και Δημοσίου τομέα σε ένα νέο πλαίσιο, προκειμένου να συμβάλλουμε διπλά αφενός στον επιμερισμό των κινδύνων, αφετέρου στη βελτιστοποίηση του λόγου κόστους- ωφέλειας, δίνοντας παράλληλα χώρο στον ιδιωτικό τομέα να δραστηριοποιηθεί. Το νέο αυτό πλαίσιο θα μπορούσε να είναι η παροχή η παροχή δημοσίων υπηρεσιών από τον ιδιωτικό τομέα όπως και κοινές τοπικές δράσεις που θα αναπτύσσονται από δημόσιους φορείς και επιχειρήσεις.

Με την έως τώρα γνώση και αποκτηθείσα εμπειρία, εκτιμώ πως ήρθε η ώρα να επανεξετάσουμε τον Καλλικράτη σε ένα νέο πλαίσιο το οποίο θα θεραπεύει τις ατέλειες του παρελθόντος αλλά και θα προσαρμόσει την διοικητική μεταβολή της αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού στο νέο οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται.

Η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τον ΟΑΣΠ πρόκειται να υλοποιήσει στην Κοζάνη, Εργαστήριο Επιχειρησιακού Σχεδιασμού για Σεισμό, με τη συμμετοχή στελεχών του ΟΑΣΠ, των εμπλεκόμενων φορέων Πολιτικής Προστασίας και των Δήμων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Το Εργαστήριο Επιχειρησιακού Σχεδιασμού για Σεισμό έχει στόχο την βελτιστοποίηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας, τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων και την άμεση απόκριση του μηχανισμού στη διαχείριση των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που προκύπτουν μετά από ένα σεισμό.

Οι εργασίες του εργαστηρίου θα πραγματοποιηθούν στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, στο κτίριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ Κοζάνης, την Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015 από τις 9 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα.

Στην Κωνσταντινούπολη βρέθηκε το τριήμερο Παρασκευή 7 έως Κυριακή 9 Μαρτίου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης, συνοδευόμενος από την Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης – Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου Αμαλία Κούσκουρα, τον Δήμαρχο Καστοριάς Ανέστη Αγγελή και τον Αντιδήμαρχο Καστοριάς Ευάγγελο Στεργιόπουλο.

Η αντιπροσωπεία από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας συναντήθηκε την Παρασκευή με τον Γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη Νίκο Ματθιουδάκη, στο πλαίσιο εθιμοτυπικής επίσκεψης. Το Σάββατο, όλοι μαζί, επισκέφθηκαν στο Φανάρι τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο. Ο Πατριάρχης έδωσε τις εγκάρδιες ευχές και την ευλογία του στους επισκέπτες, ενώ συζητήθηκαν πολιτιστικού ενδιαφέροντος θέματα όπως της προώθησης και προβολής των μνημείων της Περιφέρειας, αλλά και της συνεργασίας των λαών των δύο περιοχών.

Την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε και εθιμοτυπική επίσκεψη στο Δήμαρχο Sisli της Κωνσταντινούπολης Hayri Inonu.

«Η εξωστρέφεια της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας αποτελεί προτεραιότητα και πρόταγμα για εμάς. Είναι σημαντικός πυλώνας για την ανάπτυξη και την πρόοδο στην περιοχή μας» τόνισε ο Περιφερειάρχης Θεόδωρος Καρυπίδης για την επίσκεψή του στην Κωνσταντινούπολη.

sthn konstantinoupolh o karypidhs1

sthn konstantinoupolh o karypidhs2

sthn konstantinoupolh o karypidhs3

sthn konstantinoupolh o karypidhs4

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρου Καρυπίδη, η Περιφέρεια προτίθεται όπως ο νόμος ορίζει, να παραχωρήσει απευθείας, ακίνητα έως οκτώ (8) στρεμμάτων για την ανέγερση σταυλικών εγκαταστάσεων.

Εφόσον όμως, επιβάλλεται από τα όρια αρτιότητας που ισχύουν στην περιοχή όπου βρίσκεται το ζητηθέν ακίνητο μπορεί κατ’ εξαίρεση να παραχωρηθεί και ακίνητο μεγαλύτερο των οκτώ (8) στρεμμάτων.

Για την παραχώρηση του ακινήτου ο κάθε ενδιαφερόμενος πρέπει να υποβάλλει αίτηση στην Δ/νση Πολιτικής Γης των Περιφερειακών Ενοτήτων όπου θα περιγράφει το ακίνητο, κατά θέση, εμβαδόν και συντεταγμένες στο ΕΣΓΑ 87.

Αν για το ίδιο ακίνητο δηλώσουν ενδιαφέρον περισσότεροι του ενός, εφαρμόζεται η διαδικασία της δημοπρασίας, σύμφωνα με τον ν. 4061/2012 στο άρθρο 10.

Η τιμή ορίζεται σύμφωνα με την μισθωτική αξία του ακινήτου, όπως αυτή ορίζεται από τις κατά τόπου Δ.Ο.Υ. (Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας).

Να σημειωθεί ότι η άδεια εγκατάστασης καθίσταται απαραίτητη μετά την 13/3/2015 (ζητήθηκε παράταση για ένα χρόνο) σύμφωνα με τον ν.4056/2012 ΦΕΚ 52/Α/13-3-2012 οι οποίες άδειες εκδίδονται από τις κατά τόπους Δ.Α.Ο.Κ.

Σε συνάντηση εργασίας καλεί ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης τους εμπλεκόμενους φορείς, με θέμα τη διαχείριση και υλοποίηση του Χρηματοδοτικού προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) της Κοινοπραξίας του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου – ΤΑΡ.

Η σύσκεψηθα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 05 Μαρτίου 2015 και ώρα 13:00, στην αίθουσα Μέγας Αλέξανδρος του 2ου  ορόφου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στη ΖΕΠ Κοζάνης. 

Συγχαίρω θερμά την πρωταθλήτρια Γραμματική Χριστίδου της “Εορδαϊκής Δύναμης” που κατέλαβε την 1η θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Tae-Kwon-Do που διεξήχθη από 28 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου στη Χαλκίδα, κερδίζοντας έτσι και το εισιτήριο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που θα πραγματοποιηθεί το Μάιο στη Ρωσία.

Οι συνεχείς επιτυχίες των αθλητών και των συλλόγων της περιοχής, μας γεμίζουν με χαρά, αισιοδοξία και υπερηφάνεια.

Εύχομαι ολόψυχα στην Γραμματική, δύναμη και κουράγιο για τη συνέχεια και καλή επιτυχία σε κάθε νέα προσπάθεια.

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Αθλητισμού

 

Δημήτρης Καρακασίδης

Σελίδα 14 από 113